تبليغات همسان يا نيتيو ادز چيست؟

اموزش نرم افزار سخت ا فزار

تبليغات همسان يا نيتيو ادز چيست؟

تبليغات همسان (Native Ads) نوعي از تبليغات آنلاين است كه با وضعيت ظاهري و ساختاري سايت نمايش‌دهندگان يكپارچه شده و تبليغات بدون ايجاد مزاحمت و درگيري ذهني براي كاربران، نمايش داده خواهد شد.
هدف اصلي تبليغات همسان، نمايش تبليغات بر اساس رفتار و علايق كاربران است كه با اين روش از طرفي سعي در برآورده كردن انتظار آگهي‌دهندگان دارد و از طرفي اعتماد و تعامل را براي مخاطبان به همراه خواهد داشت.
 
 تبليغات نيتيو, مزاياي تبليغات همسانتبليغات همسان نوعي از تبليغات است كه با وضعيت ظاهري سايت نمايش‌دهندگان يكپارچه شده 
 
تبليغات همسان يا محتوايي چيست؟
تبليغات محتوايي يا همسان به نوعي از تبليغات آنلاين در فضاي وب گفته شده كه در واقع با همانندسازي قالب و ظاهر كلي تبليغ با رابط كاربري (UI) صفحات وبسايت، باعث جلب توجه بيشتر كاربران آنلاين وب سايت و عدم آزار آنان از تبليغات و وبسايت مربوطه مي‌شوند. مهم ترين مزيت اصلي تبليغات native يا محتوايي اين است كه با نمايش تبليغ به صورت هماهنگ با ظاهر سايت، يكپارچگي كلي، هويت بصري سايت و تجربه كاربري (UX) را حفظ كنند همچنين، نرخ CTR تبليغات افزايش يابد و كسب درآمد قابل توجهي از تبليغات براي صاحبان سايت صورت بگيرد.
 
اهداف كلي تبليغات همسان : 
قرار‌دادن تصوير برند در ذهن كاربر و تثبيت موقعيت آن
تشويق و هدايت كاربر براي انجام عملي مشخص
 
بنابراين هر نوع محتواي سفارشي كه براي آن هزينه‌اي پرداخت شده است و با شكل پلتفرم نمايش‌دهندۀ آن سازگار است و از همه مهم‌تر اينكه در تجربۀ كاربري اختلالي ايجاد نمي‌كند و حس تبليغات تهاجمي به كاربر نمي‌دهد، آگهي تبليغاتي همسان محسوب مي‌شود. اين محتوا مي‌تواند در قالب مقاله، ويدئو يا تصوير باشد. تبليغات همسان لزوماً روي تبليغ و معرفي محصولات تمركز نمي‌كنند، بلكه معمولاً در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي ديگر، در قالب مطالب اسپانسرينگ، با‌توجه‌به استايل و ساختار محتواي صفحه و سايت نمايش‌دهنده ديده مي‌شوند.
 
 تبليغات نيتيو, مزاياي تبليغات همسانتبليغات همسان لزوماً روي تبليغ و معرفي محصولات تمركز نمي‌كنند،
 
تبليغات همسان چگونه كار مي كنند؟
تبليغات همسان با خزش صفحات سايت نمايش دهنده محتواي آنها را ايندكس مي كنند، در واقع كاري كه در حالت عادي موتورهاي جستجو براي ايندكس كردن صفحات اينترنتي مي كنند. پس از اين مرحله براساس يك الگوريتم هوش مصنوعي كه ميزان شباهت متن صفحات و ارتباط كلامي را بدست مي آورد شاخصي به نام شباهت را براي هر تبليغ و هر صفحه در يك سايت بدست مي آورند.
 
به عنوان مثال اگر من تبليغي طراحي كرده ام براي معرفي يك دوره آموزشي با عنوان : دوره آموزش راه اندازي كسب و كار اينترنتي
الگوريتم شباهت زماني كه يك درخواست در يك صفحه از سايت هاي اينترنتي براي نمايش تبليغ ارسال مي شود، بايد محتواي آن صفحه را با موضوع تبليغ مورد نظر و حتي URL نهايي كه قرار است تبليغ به آنجا هدايت شود بسنجد، مطمئن شود كه موضوع هر دو صفحه يكسان هستند و به يك موضوع اشاره ميكنند، اين اطمينان صرفا بر اساس كلمات استفاده شده در يك حوزه نيست و مي تواند بر اساس طبقه بندي محتواي اينترنتي نيز انجام شود، به عنوان مثال اگر صفحه اي با عنوان "چگونه يك استارتاپ اينترنتي بسازيم؟" نيز در سايت نمايش دهنده باشد، اين تبليغ مي تواند در اين صفحه نيز نمايش داده شود.

بيشتر بخوانيد:

قبل از تبليغات در اينستاگرام حتما اين مطلب را بخوانيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.